ستاد برگزاری نماز جمعه شهر قادرآباد

تنها مرجع وبلاگ اطلاع رسانی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرقادرآباد
متن متحرك

ستاد برگزاری نماز جمعه شهر قادرآباد

تنها مرجع وبلاگ اطلاع رسانی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرقادرآباد

متن خطبه های نماز جمعه قادرآباد 17بهمن 1393
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه قادرآباد، نماز عبادی سیاسی جمعۀ قادرآباد با حضور مردم مؤمن این شهر و به امامت حضرت حجت الاسلام حسینی نماینده مقام معظم رهبری در بخش مشهد مرغاب و امام جمعه قادرآباد در مصلای بزرگ جمعه اقامه شد.
خطبــــه اول :
 
حجت الاسلام حسینی در خطبه ی اول نماز جمعه پس از توصیه به رعایت تقوی و پرهیز از محرمات اظهار داشتند :امیر المومنین،امام علی علیه السلام در بارره نقش تقوا چنین فرمودند، پرهیزگاری دژ و پناه گاه است.

ایشان در ادامه به تفسیر آیات15 و 16 سوره مومنون پرداختند و چند نکته از این آیات مطرح نمودند.

1-اهمیت عمر انسان: عمر انسان آنقدر ارزش و اهمیت دارد که قابل جبران نیست. امام علی علیه السلام فرمودند: عمر انسان به تعداد نفس های اوست و برای عمر انسان نگهبان است و مدت آن محدود است. کسانی که صله رحم انجام ندهند ، عمرشان کوتاه می شود. پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله)  نیز راجع به عمر انسان فرمودند: عمر انسان محدود اسات ، پس پیشی گیرید و کوشش کنید قبل از آنکه عمر شما به پایان برسد.

2-اهمیت معاد و تقوا: سه خصلت کسانی که آماده مرگ هستند را منظر امیرالمومنین علیه السلام : واجبات را انجام می دهند. از همه گناهان و محرمات دوری می کنند. دارای اخلاق و رفتار اسلامی می باشند.

امام علی علیه السلام درباره مکارم اخلاق نیز فرمودند: اخلاق خود را خوب کنید ، تا خداوند موقع حساب رسی بر شما آسان گیرد .

امام جمعه ی قادرآباد در خطبــــه دوم نماز جمعه پس از سلام به ساحت پیامبر گــرامی اسلام ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین و دعوت به ترک رذایل و اکتساب فضایل اخلاقی اظهار داشتند :مناسبت های فراوانی در پیش داریم که ما به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم.

یکشنبه 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این روز همافران نیروی هوایی با انجام حرکت الهی، رژه و خواندن سرود در مقابل حضرت امام، با حرکت اسلامی مردم ایران و رهبری نهضت اعلام همبستگی کردند. ایشان همچنین از راهپیمایی مردم در حمایت از دولت مهندس بازرگان تشکر کردند.

سه شنبه 21 بهمن ماه، شکسته شدن حکومت نظامی در سال57، درساعت 5/4 بعدازظهر کلانتری تهران پس از پنج ساعت زد و خورد شدید بین مأمورین گارد و مردم ـ سقوط کرد و مردم و گاردی‌ها در این زد و خورد چندین کشته و مجروح داشتند و کلانتری‌ها یکی پس از دیگری به دست مردم ساقط شدند . رژیم در تدارک یک کودتای نظامیست تا بی‌درنگ کلیه رهبران نهضت را دستگیر و با هواپیما به یکی از جزایر منتقل نمایند. حضرت امام خمینی در رابطه با حکومت نظامی اعلام شده از طرف فرماندار نظامی تهران، آن را ملغی اعلام کردند و گفتند: اعلامیه امروز حکومت نظامی خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچوجه به آن اعتنا نکنند ... اخطار می‌کنم که اگر دست از این برادر کشی بر ندارند و لشگر گارد به محل خودش برنگردد ... این تصمیم حضرت امام، توطئه بزرگی را در آستانه پیروزی نهضت در نطفه خفه کرد. امام در جواب به استعفای افراد نیروی مسلح نوشتند:  قسم برای حفظ قدرت طاغوتی صحیح نیست و مخالفت با آن واجب است و کسانی که قسم خورده‌اند باید بر خلاف آن عمل کنند . مردم مسلح به یاری افراد نیروی هوایی رفتند. جنگ خیابانی در تهران اوج بیشتری پیدا کرد.  ده‌ها هزار تن از مردم در خیابان فرح‌آباد، پشت کیسه‌های شن و خاک سنگر گرفتند.

چهارشنبه 22 بهمن ماه، روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکست حکومت شاهنشاهی است که ما باید در روز 22 بهمن با مشت های گره شده در راهپیمایی  شرکت کنیم وآنچنان شعار دهیم که صدای ما به گوش تمام جنایتکاران و دشمنان اسلام برسد و نقشه شوم آنها را نقش بر آب خواهیم کرد که بحمد اله تمام نقشه هایشان تا کنون نقش برآب شده است.

ایشان با تاکید  بر موج جدید بیداری اسلامی  جوانان اروپا و آمریکا در پی انتشار پیام مقام معظم رهبری فرمودند: یک از پرفروش ترین کتاب در اروپا ، قرآن کریم است و من مظمئنم آنچنان تحولی در دل این جوانان خواه شد که موجب انقلاب جدید و اتصال به حکومت جهانی امام زمان (عج) خواهد شد.

خطیب نماز جمعه، بازتاب جهانی قرار گرفتن چهارمین ماهواره ایرانی در مدار زمین را یاد آور شدند و افزودند: متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ایران ، روز(دوشنبه) موفق شدند با شعار الله اکبر و رمز مبارک «یا محمد رسول الله» چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام  «فجر» به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دهند.

حضرت آیت الله حسینی در پایان  نمازگزاران را به جشن بزرگ انقلاب اسلامی و راهپیمایی که در روز 21و 22 بهمن 93 در شهر قادرآباد برگزار می شود دعوت نمودند.

عکس:

 

.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۷
آرشیو کل اخبار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی